FAQ
Mohu platformu Uloženka by One by Allegro využít pro různé způsoby dopravy?
Ano, do naší nabídky přidáváme i další přepravní služby a dopravce. Cílem je usnadnit Vám podnikání = jeden systém pro více druhů přepravy, podání na jednom místě, v jednom administračním rozhraní, bez ztráty času, bez čekání a za nejlepší ceny!
Již nyní můžete využívat partnerská výdejní místa pro osobní odběr zásilek, dle aktuální nabídky. V ČR se jedná o pobočky One Point a MALL shopy. Na SK jsou to prodejny MALL shop, výdejní místa DPD SK, výdejní místa Depo.sk a další společnosti. Partnerské pobočky jsou výdejní místa, a jen některá je možné využít jako podací místo.
Další možností jsou poštovní služby České a Slovenské pošty nebo zaslání zásilek na adresu zákazníkům, prostřednictvím kurýrních služeb One Courier, DPD SK.
Konkrétní služby naleznete v administraci Uloženka by One by Allegro, sekce Přepravci. Vyplnění kontaktních údajů a tisk štítků je shodný jako u podání pro osobní odběr (zásilky na SK s dobírkou musí být zadány v EUR).
Kdy mohu začít využívat služby Uloženka by One by Allegro?
Jakmile vyplníte registrační formulář, automaticky se Vám založí účet v partnerském rozhraní Uloženka by One by Allegro.
Pro odeslání první zásilky si ve Vašem účtu založíte jeden nebo hned několik obchodů (pokud např. provozujete více eshopů).
Po kontrole zadaných údajů získáte plnou funkčnost systému. Od této chvíle můžete zadávat přepravní údaje, generovat štítky a zásilky odesílat Vašim zákazníkům. Na výběr máte všechny druhy dopravy - osobní odběry ve specializovaných pobočkách, poštovní služby nebo kurýrní dopravu na adresu zákazníka.
Jak a kam zásilky doručit k podání?
Adresy podacích poboček naleznete na našich stránkách označené černě. Zásilky jsou standardně expedovány do druhého dne. Pokud doručíte zásilky na pobočku, která je zároveň také výdejní, jsou okamžitě připraveny k vyzvednutí.
Pokud máte zájem o svozy z Vaší provozovny, kontaktujte nás prosím na e-mail obchod@wedo.cz
Jaká je doba doručení zásilek zákazníkům?
Standardně doručujeme zásilky do druhého dne od převzetí kurýrem z podací pobočky nebo Vaší svozové adresy.
Jak je zákazník informován o pohybu zásilky?
Nové administrační rozhraní pro pobočky Uloženka by One by Allegro, umožňuje mít zásilku stále na očích. Váš zákazník je informován ihned po podání zásilky k přepravě emailem s ID kódem pro sledování zásilky. Součástí odkazu je informace o aktuálním pohybu zásilky, o výdejním místě (karta pobočky s veškerými kontaktními údaji, otevíracích hodinách, způsobech dopravy apod.), dále platební pokyny, datum uložení zásilky s možností jeho automatizovaného prodloužení či podmínky k vyzvednutí zásilky.
Další informaci (e-mail či SMS) zákazník obdrží ve chvíli, kdy je zásilka přijata na výdejní místo – Vaše zásilka je připravena k výdeji. Součástí zprávy je i heslo, které musí zákazník sdělit obsluze pro vydání zásilky. Následuje ještě upozornění na blížící se konec úschovy, 3 dny před vypršením doby pro vyzvednutí zásilky.
U partnerských dopravních služeb (DPD, Česká pošta, apod.) je sledování zásilky zajišťováno informačním systémem přepravce (vč. rozesílání zpráv - e-mail/SMS).
Mohu mít v systému více uživatelů - zaměstnanců?
Jistě, libovolně si můžete přidávat další uživatele a přidělovat jim jednotlivá práva k užívání systému.
Jak zadávat zásilky do systému?
K zadávání dat do systému můžete využít několik způsobů
- Ruční zadání přímo v administraci
- Exportem dat formou csv souborů
- API rozhraní pro automatické napojení na Váš eshop
Optimální způsob napojení pro Váš eshop nejprve konzultujte s poskytovatelem nebo správcem Vašeho eshopového systému. Řada systémů již napojení na administraci systému Uloženka by One by Allegro nabízí v základní variantě.
Mohu požádat o prodloužení doby uložení zásilky?
Ano, bezplatné uložení zásilky pro Vaše zákazníky můžeme prodloužit o 3 dny.
Ohledně prodloužení termínu uložení zásilek na partnerských výdejních místech (DPD, ČP, SKP) kontaktujte přímo zákaznickou linku přepravce, který zásilku doručuje koncovému příjemci.
Kdy obdržíme vybrané dobírky na účet?
Uloženka by One by Allegro využívá standardní způsob zúčtování plateb již na denní bázi (z důvodu provázání na ostatní přepravní služby a partnery). Vybrané prostředky jsou tak v nejkratší možné době zaslány na Váš účet.
Co se děje s nevyzvednutou zásilkou?
Pokud nebude zásilka v řádném nebo prodlouženém období vyzvednuta, bude vrácena na Vámi určenou podací pobočku. Zde bude připravena k Vašemu odebrání o čemž budete samozřejmě informováni.
Jak probíhá fakturace za služby Uloženka by One by Allegro?
Fakturace za naše služby probíhá jednou za měsíc. V administraci systému naleznete praktické kontrolní nástroje a tak máte neustálý přehled o odeslaných zásilkách, dobírkách a nově i přehled neuhrazených faktur po splatnosti.
Jak ukládáme hesla?
Bezpečnost dat našich uživatelů je pro nás prioritou, proto i hesla ukládáme pomocí moderní hashovací funkce. I kdyby se tedy nějakým útočníkům podařilo získat naši databázi, tak z ní nebudou schopni v rozumném čase získat hesla našich uživatelů a použít je např. pro přihlášení do jejich emailových účtů (jelikož spoustu uživatelů stále bohužel používá stejná hesla pro více služeb).